Handelsbetingelser og forsikringsvilkår

Kontakt os på +45 77 77 77 79

Her kan du læse om vores handelsbetingelser og forsikringsvilkår i forbindelse med flytninger og håndværkerydelser.

Vi håndterer alle flytteopgaver – store og små

Du er forsikret, når du vælger Supermove som flyttefirma

Lån flyttekasser helt gratis til din flytning her

Betingelser

Supermove arbejder alene med erfarne specialister indenfor flytning, så du kan føle dig tryg og sikker. Vi følger opgaven til dørs og behandler møbler, maskiner, ejendele og ejendom, som var det vores egne. Skulle uheldet alligevel ske, har vi en forsikring, der dækker for dit indbo. Her kommer standardvilkårene:

  1. Kunden skal sørge for at glas og lignende er forsvarligt nedpakket hvis der skal være tale om erstatningssag.

  2. Supermove tager ikke ansvar for planter og lignende kategorier.

  3. Parkeringsbøder betales af kunden, såfremt kunden ønsker lastbilen parkeret på ulovlig vis. Dette forudsætter, at vores flyttemænd har gjort kunden opmærksom på ulovligheden.

  4. I tilfælde af at kunden ønsker at hjælpe til på opgaven, dækker hverken den udvidede eller standard forsikring potentielle skader der måtte ske på opgaven.

  5. Ikea møbler dækkes kun af forsikringen hvis de på forhånd er skilt ad af kunden selv.

  6. Genstande der vejer over 100 KG, skal som udgangspunkt altid være oplyst forinden flyttestart fra kundens side hvis de ønskes båret på en flytning. Gøres dette ikke korrekt, bibeholder Supermove retten til ikke at medbringe sådanne genstande.

Fejl og skader

Almindelige skader, som sker under flytningen, vil blive dækket af forsikringen såfremt disse er sket af flyttemændene selv.

Reklamation

Ved synlige skade/mangler skal reklamation ske straks. I andre tilfælde senest 25 timer efter udlevering af indboet/godset. Overholdes dette ikke, kan erstatningskrav ikke gøres gældende.

Gebyr, opsigelse og depositum

Ved afbestilt opgave bliver kunden pålagt et gebyr på 2000 kr., hvis opgaven afbestilles dagen før den, aftalte transportdag. Ved afbestilt opgave bliver kunden pålagt et gebyr på 1000 kr. hvis opgaven afbestilles tidligere end dagen før den, aftale transportdag. Kunden betaler for den tid det tag at køre fra en forkert adresse til den rigtige adresse, når kunden forsømmer at kontakte Supermove omkring adresseændring. Supermove er berettiget til at opkræve 5.000 kr., som depositum på transportopgaver over 10.000 kr. – Depositummet opkræves når aftalen træder i kræft. Erhvervstransportopgaver på 20.000 kr. eller derudover, er almindelige kontraktbetingelser gældende jf. § 1. Depositum bliver heraf aftalt mellem Supermove og kunden.

Brug af underleverandør

Ved brug af underleverandør fraskriver vi os alt ansvar ift. skader, bøder eller andre tvister. Du skal derfor som kunde finde frem til en løsning med underleverandøren. På underleverandør opgaver gælder underleverandørs forsikring, vognmandstilladelse, m.m. Derfor er det udelukkende underleverandør, der står til ansvar for flytteopgaven.